Вікторія Закревська: про ефективність роботи національного регулятора гемблінгу в цифрах та фактах
1 хвилина читання

Вікторія Закревська: про ефективність роботи національного регулятора гемблінгу в цифрах та фактах

Останнім часом у ЗМІ все частіше можна зустріти матеріали з оцінкою ефективності роботи національного регулятора гемблінгу – Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ).

Стільки уваги, скільки прикуто саме до роботи КРАІЛ, не отримує жоден інший державний регулятор господарської діяльності. Навіть про діяльність Антимонопольного комітету України (АМКУ) в публічному просторі інформації менше, хоча АМКУ є де-факто «регулятором над регуляторами».

Взагалі, якщо заглибитись в історію питання про ефективність національних регуляторів, то виявиться цікава річ: до легалізації ринку азартних ігор у 2020 році цій темі ЗМІ майже не приділяли уваги. Ось матеріалів про ефективність у боротьбі з корупцією, у проведенні реформ, у наданні публічних послуг – достатньо. Але щодо саме визначення ефективності роботи окремого держоргану за заздалегідь визначеними критеріями оцінки – такого практично не було.

Тому поточний кейс із КРАІЛ може стати базовим для формування шкали оцінювання ефективності. За базові показники можна, наприклад, взяти такі параметри:


– співвідношення між коштами, що виділяються на утримання регулятора, із обсягом отриманих бюджетом доходів від діяльності регульованої ним галузі;

– рівень виконання планових бюджетних показників роботи;

– ступінь реалізації заходів із запобігання та боротьби з нелегальною господарською діяльністю;

– рівень виконання заходів із запобігання корупції тощо.

У такій спосіб можна буде згодом порівнювати за загальною ефективністю роботу національних регуляторів у різних галузях. Якщо ж розглядати крізь призму цих критеріїв роботу КРАІЛ, то отримаємо наступні показники:

– на її функціонування у 2023 році держава виділила 86,8 млн грн, а станом за неповних 5 місяців КРАІЛ заробила для держави понад 600 млн грн (ліцензійні платежі), тобто КРАІЛ принесла державі у 7 разів більше, ніж держава витратила на роботу Комісії;

– КРАІЛ на 6-му місці серед ЦОВВ у рейтингу виконання заходів із запобігання корупції.

– у 2022 році Комісія виконала поставлені завдання перед бюджетом держави на 98%, до того ж норма бюджету ставилась до війни;

– за весь час діяльності КРАІЛ виявила 1895 нелегальних гемблінг-вебресурсів. Станом на квітень 2023 року встановлено, що діяльність з організації і проведення азартних ігор зараз ведеться лише на 727 вебсайтах із усього масиву раніше виявлених, інші ж змінили своє цільове призначення або унеможливили доступ до азартних ігор. Тобто за три роки протидії незаконному гемблінгу вдалося на 2/3 скоротити кількість нелегальних сайтів.

Вочевидь, це далеко не всі критерії ефективності, які можуть стати базою для порівняння, але з них можна почати її формування та інституалізацію. І саме КРАІЛ буде прикладом ефективності для інших регуляторів, діяльність яких оцінюватимуть згодом.

Вікторія ЗАКРЕВСЬКА, заступниця голови Ukrainian Gambling Council із комунікаційних питань

Підпишіться на розсилку найважливіших та найцікавіших новин
Виходить в кінці дня, читання займає 5-7 хвилин

Джерело: ukranews.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *